მოტივაციისა და თვითრეგულირებადი სწავლის ინსტრუმენტის ქართული ვერსია და მისი ფსიქომეტრული მახასიათებლები

Main Article Content

მარიამ რევიშვილი
მზია წერეთელი
ია აფთარაშვილი

ანოტაცია

სტატიაში განხილულია მოტივაციისა და თვითრეგულირებადი სწავლის საზომი ინსტრუმენტის ქართული ვერსიის ფსიქომეტრული მახასიათებლები, როგორებიცაა: ინსტრუმენტის ფაქტორული მახასიათებლები, სუბსკალების შინაგანი შეთანხმებულობა და სქესთა შორის განსხვავებები მოტივაციისა და სწავლის სტრატეგიების სკალებში შემავალი ფაქტორების ჭრილში.  კვლევაში მონაწილეობა მიიღო საქართველოს უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ბაკალავრიატის საფეხურის 560 სტუდენტმა 17 უმაღლესი სასწავლო დაწესებულებიდან. მოტივაციისა და თვითრეგულირებადი სწავლის ინსტრუმენტი აერთიანებს ორ ძირითად სკალას, მოტივაციური ორიენტაციებისა და სწავლის სტრატეგიების სკალას. ინსტრუმენტი მოიცავს 81 დებულებას, რომელსაც რესპოდენტები ლაიკერტის ტიპის 7-ბალიან სკალაზე აფასებდნენ.  1 ნიშნავს - „სრულიად არ შემესაბამება“, ხოლო 7 – „სრულიად შემესაბამება“. მთლიანი კითხვარის ადმინისტრირება დაახლოებით 20-30 წთ-ს მოითხოვს. ჩატარებულმა კვლევამ აჩვენა, რომ მოტივაციისა და თვითრეგულირებადი სწავლის ინსტრუმენტის ქართული ვერსია იმეორებს ორიგინალი ვერსიის ფაქტორულ მახასიათებლებს. ინსტრუმენტის შინაგანი კონსისტენტობის კოეფიციენტი მოტივაციის სკალისთვის წარმოადგენს .70-ს, ხოლო სწავლის სტრატეგიების სკალისთვის კი .80-ს, რაც შეესაბამება ინსტრუმენტის ვალიდაციისთვის მისაღებ სტანდარტს. სკალებში შემავალ ფაქტორთა სანდოობის მაჩვენებლები ვარირებდა .51-დან .89-მდე. რაც შეეხება სქესთა შორის განსხვავებებს, სტატისტიკურად სანდო განსხვავებები ფიქსირდება როგორც მოტივაციის სკალის ფაქტორებზე, როგორებიცაა: დავალების ღირებულება, კონტროლის შესახებ რწმენები, თვითეფექტურობა სწავლაში, ასევე,  სწავლის სტრატეგიების სკალის ფაქტორების შემთხვევაშიც, როგორებიცაა: შემუშავების, ორგანიზების, მეტაკოგნიტური თვითრეგულაციის, დროისა და სასწავლო გარემოს მენეჯმენტისა და ძალისხმევის რეგულაციის ფაქტორები. ჩატარებული კვლევის  მონაცემთა ანალიზზე დაყრდნობით, შეიძლება ითქვას, რომ  მოტივაციისა და თვითრეგულირებადი სწავლის ქართული ვერსიის გამოყენება შესაძლებელია სამომავლო კვლევითი საქმიანობისთვის.

საკვანძო სიტყვები:
თვითრეგულირებადი სწავლა, საზომი ინსტრუმეტი, სწავლის მოტივაციის სკალა, მეტაკოგნიტური სტრატეგიების სკალა
გამოქვეყნებული: Dec 8, 2022

Article Details

როგორ უნდა ციტირება
რევიშვილი მ., წერეთელი მ., & აფთარაშვილი ი. (2022). მოტივაციისა და თვითრეგულირებადი სწავლის ინსტრუმენტის ქართული ვერსია და მისი ფსიქომეტრული მახასიათებლები. ქართული ფსიქოლოგიური ჟურნალი, 4. https://doi.org/10.52340/gpj.2022.08.01
გამოცემა
სექცია
Articles

წყაროები

Artino, A. R. (2005). Review of the motivated strategies for learning questionnaire. University of Connecticut.

Boekaerts, M. (1991, January). Subjective competence, appraisals and self-assessment. Learning and Instruction, 1(1), 1–17. https://doi.org/10.1016/0959-4752(91)90016-2

Duncan, T. G., & McKeachie, W. J. (2005, April 1). The Making of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire. Educational Psychologist, 40(2), 117–128. https://doi.org/10.1207/s15326985ep4002_6

Duncan, T. G., & McKeachie, W. J. (2005b, April 1). The Making of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire. Educational Psychologist, 40(2), 117–128. https://doi.org/10.1207/s15326985ep4002_6

Efklides, A. (2011, January 26). Interactions of Metacognition With Motivation and Affect in Self-Regulated Learning: The MASRL Model. Educational Psychologist, 46(1), 6–25. https://doi.org/10.1080/00461520.2011.538645

Hadwin, A., Järvelä, S., & Miller, M. (2018). Self-regulation, co-regulation, and shared regulation in collaborative learning environments. In D. H. Schunk & J. A. Greene (Eds.), Handbook of self-regulation of learning and performance (pp. 83–106). Routledge/Taylor & Francis Group.

Karadeniz, S., Buyukozturk, S., Akgun, O. E., Cakmak, E. K., & Demirel, F. (2008). The Turkish Adaptation Study of Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) for 12-18 Year Old Children: Results of Confirmatory Factor Analysis. Online Submission, 7(4).

Labuhn, A. S., Zimmerman, B. J., & Hasselhorn, M. (2010, May 18). Enhancing students’ self-regulation and mathematics performance: the influence of feedback and self-evaluative standards. Metacognition and Learning, 5(2), 173–194. https://doi.org/10.1007/s11409-010-9056-2

Nausheen, M. (2016). An adaptation of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) for postgraduate students in Pakistan: results of an exploratory factor analysis. Bulletin of Education and Research, 38(1), 1-16.

Ng, B., Wang, C. J., & Liu, W. (2015b, August 14). Self-regulated learning in Singaporean context: a congeneric approach of confirmatory factor analysis. International Journal of Research &Amp; Method in Education, 40(1), 91–107. https://doi.org/10.1080/1743727x.2015.1075125

Ockey, G. J. (2013, November 11). Exploratory Factor Analysis and Structural Equation Modeling. The Companion to Language Assessment, 1224–1244. https://doi.org/10.1002/9781118411360.wbcla114

Olivari, M. G., A., B., E., G., & E., C. (n.d.). PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE MOTIVATED STRATEGIES FOR LEARNING QUESTIONNAIRE (MSLQ) AMONG ITALIAN HIGH SCHOOL STUDENTS. https://www.researchgate.net/publication/281404020

Panadero, E. (2017, April 28). A Review of Self-regulated Learning: Six Models and Four Directions for Research. Frontiers in Psychology, 8. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.00422

Pintrich, P. R. (1991). A manual for the use of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ).

Pintrich, P. R. (1996). Motivation in Education: Theory, Research & Applications. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.

Pintrich, P. R. (2004, December). A Conceptual Framework for Assessing Motivation and Self-Regulated Learning in College Students. Educational Psychology Review, 16(4), 385–407. https://doi.org/10.1007/s10648-004-0006-x

Pintrich, P. R., Marx, R. W., & Boyle, R. A. (1993, June). Beyond Cold Conceptual Change: The Role of Motivational Beliefs and Classroom Contextual Factors in the Process of Conceptual Change. Review of Educational Research, 63(2), 167–199. https://doi.org/10.3102/00346543063002167

Punch, R., & Hyde, M. (2010, June 4). Children With Cochlear Implants in Australia: Educational Settings, Supports, and Outcomes. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 15(4), 405–421. https://doi.org/10.1093/deafed/enq019

Ramírez Echeverry, J. J., García Carrillo, À., & Olarte Dussan, F. A. (2016). Adaptation and validation of the motivated strategies for learning questionnaire-MSLQ-in engineering students in Colombia. International journal of engineering education, 32(4), 1774-1787.

Ritu Dangwal, H.E., & Suman Gope, H.L. (2012). Indian adaptation of Motivated Strategy Learning Questionnaire in the context of Hole-in-the-wall. International Journal of Education and Development using ICT.

Saks, K., Leijen, L., Edovald, T., & Õun, K. (2015, June). Cross-cultural Adaptation and Psychometric Properties of the Estonian Version of MSLQ. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 191, 597–604. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.278

Schunk, D. H. (2012). Learning theories an educational perspective sixth edition. pearson.

Vaculíkova, J. (2016, June 28). The Third Round of the Czech Validation of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). International Education Studies, 9(7), 35. https://doi.org/10.5539/ies.v9n7p35

Weinstein, C. E., & Palmer, D. R. (1987). LASSI user's manual.

Winne, P. H., & Hadwin, A. F. (1998) Studying as self-regulated learning. In D. J. Hacker & J. Dunlosky (Eds.), Metacognition in educational theory and practice, The educational psychology series. Mahwah, NJ: Erlbaum.

Zhou, Y., & Wang, J. (2021, February 23). Psychometric Properties of the MSLQ-B for Adult Distance Education in China. Frontiers in Psychology, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.620564

Zimmerman, B. J. (1986, October). Becoming a self-regulated learner: Which are the key subprocesses? Contemporary Educational Psychology, 11(4), 307–313. https://doi.org/10.1016/0361-476x(86)90027-5

Zimmerman, B. J. (1990, January 1). Self-Regulated Learning and Academic Achievement: An Overview. Educational Psychologist, 25(1), 3–17. https://doi.org/10.1207/s15326985ep2501_2